Про досвід використання та правила безпечної експлуатації 3D принтера
Основний зміст сторінки статті
Анотація
На кафедрі лазерної техніки та фізико-технічних технологій (ЛТФТ) механіко-машинобудівного інституту КПІ ім. Ігоря Сікорського другий рік у навчальному процесі та у позанавчальний час використовується 3D-принтер, який здійснює друк за технологією Моделювання Додаванням Розплавленого Матеріалу (Fused Deposition Modeling (FDM)) (рис. 1). 3D-принтер застосовується для реалізації результатів проектно-конструкторської роботи студентів під час вивчення спеціальних навчальних дисциплін з освітньої програми Лазерна техніка та комп'ютеризовані процеси фізико-технічної обробки матеріалів, зокрема, з дисципліни «Основи проектування оптико-механічних вузлів». Під час вивчення цієї дисципліни студенти виконують розрахунково-графічну роботу (РГР), метою виконання якої є закріплення теоретичних знань з проектування оптико-механічних вузлів та розвинення творчих здібностей студентів; надбання досвіду розрахунку та конструювання оптичних деталей; оправ для їх закріплення та вузлів юстирування.
Задля підвищення ефективності навчання, перевірки на працездатність спроектованих вузлів та більшої зацікавленості студентів у результатах виконання РГР, кращі проекти пропонується друкувати на 3D-принтері. Таким чином, студенти можуть бачити результати своєї конструкторської діяльності.
Також 3D-принтер застосовується у роботі студентського науково-технічного гуртка «Моделювання складних інженерних систем із застосуванням 3D технологій» (МСІС), який нещодавно розпочав свою діяльність на кафедрі ЛТФТ КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Під час експлуатації 3D-принтера у студентів та викладачів виникає питання щодо його безпечного застосування. Тому й виникла потреба у написанні даної статті.
Блок інформації про статтю
Автори зберігають авторське право на цю роботу. Публікація виконана за умовами ліценхії CC Attribution-NonCommercial 4.0.