Міцність модуля робочого місця бортпровідника пасажирського літака в умовах нетипового кріплення
Основний зміст сторінки статті
Анотація
У сучасних пасажирських літаках робоче місце бортпровідника (РМБ) виконується у вигляді окремого модуля, який прикріплюється до елементів силового набору фюзеляжу у своїй нижній і верхній частинах. При деяких компоновках салону пасажирського літака доводиться застосовувати нетипове кріплення: тільки у нижній частині модуля. Відсутність кріплення у верхній частині може призвести до збільшення навантажень на елементи конструкції модуля, що робить актуальним питання перевірки його міцності для задоволення встановлених вимог [1].Метою даної роботи є оцінка міцності модуля робочого місця бортпровідника при відсутності його кріплення у верхній частині. Конструктивно модуль РМБ являє собою набір сендвіч панелей різної товщини, скріплених між собою за допомогою спеціальних елементів. Нижня частина модуля приєднується до підлоги літака в окремих точках.Дослідження напружено-деформованого стану модуля РМБ при різних навантаженнях здійснено методом скінчених елементів [2]. Скінченоелементна модель створювалась і аналізувалась із застосуванням системи автоматизованого проектування. При її побудові для моделювання панелей та елементів з’єднання використовувались пружні пласкі, а також піддатливі, жорсткі та абсолютно жорсткі стрижньові та одновимірні скінчені елементи. Результати числового моделювання поведінки модуля РМБ при екстремальних перевантаженнях виявили місця, які потребували зміцнення. Запропоновані з цією метою незначні зміни конструкції модуля, зокрема введення у визначених місцях конструкції додаткових накладок на клейовій основі, дозволили досягти бажаного результату.Висновки. Відсутність кріплення модуля РМБ у його верхній частині призводить до збільшення напружень в цілому, які в окремих місцях можуть досягати неприпустимо високого рівня. Потрібну міцність модуля РМБ можливо забезпечити внесенням незначних змін у його конструкцію, зокрема, шляхом застосування у визначених місцях підкріплюючих накладок.
Блок інформації про статтю
Номер
Розділ
Динаміка і міцність машин
Автори зберігають авторське право на цю роботу. Публікація виконана за умовами ліценхії CC Attribution-NonCommercial 4.0.