Синтез системи електроприводу вантажного велосипеду
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Електровелосипед - це практичність, зручність і користь для здоров'я, до того ж пересування на ньому є комфортним. Докладаючи всього лише невеликі фізичні зусилля і комбінуючи їх з електромотором, можна їхати на гору, не втрачаючи швидкості та прискорюючись на рівних ділянках дороги, не викладаючись при цьому на всі сто.
Метод дослідження є створення схеми електроприводу велосипеду з повнопривідною трансмісію, високою надійністю та запасом ходу 100 км при середній завантаженості.
Якщо говорити про таку сферу послуг як доставка товарів, то такий вид транспорту є просто ідеальним. Електровелосипед є значно зручніший аніж звичайний велосипед, водночас більш економічний, надійний та екологічний, в порівнянні з транспортними засоби на двигунах внутрішнього згорання.
Головними вузлами вантажного електробайку є двигун, контролер, акумуляторна батарея та механізми керування(ручка газу, гальма). Для транспортних засобів малої потужності (велосипеди, скутери, гіроборди, моноколеса тощо) зазвичай використовують безколекторні двигуни постійного струму (DCM – DC Motor і BLDC – Brushless DC Motor). Для високої енергоефективності BLDC двигуна треба синтезувати відповідні алгоритми керування. Для цього їх використовують укупі з датчиком положення ротора та перетворювачем. Контролер отримує сигнал з датчику, а також сигнал від ручки газу, потім здійснює формування 3-фазної напруги потрібної частоти, тобто виконує функцію перетворювача.
Повний привід забезпечує електровелосипеду прекрасні тягові властивості як на старті, так і під час руху, а також покращує керованість транспортним засобом. Редукторні мотор колеса у порівнянні зі звичайними мають значно кращий крутний момент і покращений накат, тобто відстань, пройдену велосипедом після припинення педалювання.
В даній роботі приведено розроблену схему електроприводу велосипеду з повнопривідною трансмісію, описано головні її елементи, та принцип їх дії в умовах даної компоновки. Здійснено аналіз основних переваг та недоліків даної схеми.
Блок інформації про статтю
Автори зберігають авторське право на цю роботу. Публікація виконана за умовами ліценхії CC Attribution-NonCommercial 4.0.